Trasy biegowe

Wspaniały łagodny klimat, czyste powietrze oraz zróżnicowane ukształtowanie terenu sprzyja bieganiu w Wierchomli. W bliskiej okolicy znajdują się liczne szlaki turystyczne piesze i rowerowe o różnym stopniu trudności, które stanowią idealną bazę biegową.

Trasa nr 1 - trasa łatwa

Trasa z jednym podbiegiem, który liczy około 3km. Startujemy spod ***Hotelu Wierchomla SKI&SPA Resort i kierujemy się drogą asfaltową w górę w  kierunku stacji narciarskiej Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla. Po przekroczeniu mostku kierujemy się w lewo i biegniemy w stronę Domków na Górce. Następnie mijamy je i biegniemy wzdłuż wyciągu orczykowego Toczek. Po około 200 m skręcamy w prawo na drogę prowadzącą do wyciągu krzesełkowego, wbiegamy na czerwony szlak, który pokieruje nas do górnej stacji wyciągu Wierchomla I.Ze szczytustoku Wierchomla można podziwiać piękne górskie widoki. Następnie odbijamy w lewo na niebieski szlak prowadzący w stronę Bacówki nad Wierchomlą. Po dotarciudo Bacówki możemy kontynuować bieg dalej, skręcamy w lewo na drogę zaraz za Bacówką, która cały czasprowadzi lekko w dół. Po dobiegnięciu do asfaltowej drogi skręcamy w lewo i wracamy do miejsca startu. Trasa kończy się przed ***Hotelem Wierchomla SKI&SPA Resort.

Długość trasy – 10 km

Trasa nr 1 - 10 km

Profil trasy nr 1

Trasa nr 2 - trasa średnia

Trasa z jednym podbiegiem, który liczy około 5,5 km. Startujemy spod ***Hotelu Wierchomla SKI&SPA Resort i kierujemy się w dół drogą asfaltową. Przebiegamy przez mostek i dalej kierujemy się w dół. Po ok. 2,5 km dobiegamy do przystanku autobusowego i następnie kierujemy się na czerwony szlak, który rozpoczyna się  po przeciwnej stronie przystanku. Po przekroczeniu kładki zaczyna się ostry podbieg o długości ok. 4,5 km. Po przebiegnięciu ok. 1,5 km wybiegniemy z lasku, tu warto odwrócić głowę, bo przy dobrej pogodziewidać piękną panoramę Tatr, która na pewno doda motywacji do dalszej drogi. Cały czas trzymamy się czerwonego szlaku, ponownie wbiegniemy do lasu, gdzie będziemy poruszać się wąską leśną ścieżką podziwiając przy tym stare, wielkie buki.
Przed skrętem na czarny szlak, na który będziemy odbijać w lewą stronę, zauważymy tablicę informującą, że jesteśmy na terenie Rezerwatu Wierchomla. Podążając czarnym szlakiem, biegniemy cały czas pod górę aż do niebieskiego szlaku, którym biegniemy do Bacówki nad Wierchomlą.
Biegnąc miniemy po drodze górną stację kolei krzesełkowej Wierchomla I. Przebiegamy koło niej i dalej poruszamy się niebieskim szlakiem. Następnie szukamy oznaczenia kolejnego czarnego szlaku, który pokieruje nas w lewą stronę. Kierując się czarnym szlakiem w dół dobiegamy do asfaltowej drogi i kierujemy się do ***Hotelu WierchomlaSKI&SPA Resort.

Długość trasy - 13 km 800 m

Trasa nr 2 - 13 km

Profil trasy nr 2

Trasa nr 3 - trudn

Trasa z licznymi podbiegami i zbiegami. Trasę nr 3 zaczynamy tak, jak trasę nr 1. Trasa rozpoczyna się pod ***Hotelem Wierchomla SKI&SPA Resort – OPIS TRASY NR 1 WYŻEJ. Po dobiegnięciu na szczyt stoku Wierchomla I kierujemy się w prawo i bieg kontynuujemy niebieskim szlakiem. Następnie dobiegamy do znaku informującego o żółtym szlaku w kierunku Szczawnika. Skręcamy na żółty szlak i biegniemy w dół. Uwaga: w pewnym momencie odbijamy od szlaku i skręcamy w lewo w kierunku wyciągu krzesełkowego, którym zbiegamy na sam dół stoku. Kiedy dobiegniemy do drogi, skręcamy w lewo i biegniemy w górę docierając do czerwonego szlaku. Trzymamy się go do momentu, kiedy szlak odbija ostro w prawo, a pozostaje tylko niebieski szlak rowerowy. Zbiegamy z czerwonego szlaku i podążamy niebieskim szlakiem rowerowym, który doprowadzi nas wprost pod Bacówkę nad Wierchomlą.  Po dobiegnięciu do Bacówki schodzimy ze szlaku i skręcamy w lewo na drogę zaraz za Bacówką, która praktycznie cały czas wiedzie z górki i prowadzi wprost do drogi asfaltowej, którą dobiegniemy do ***Hotelu Wierchomla SKI&SPA Resort.

Długość trasy - 17 km
Trasa nr 3 - 17 km

Trasy przygotował Rafał Maćkowski – 20 letni ultramaratończyk, maratończyk, biegacz górski z Piwnicznej Zdrój. Swoją karierę z bieganiem zaczął w 2008 r. Pierwszy maraton (42 km195 m) i ultramaraton (66 km) przebiegł już w wieku 18 lat. Do tej pory przebiegł już ponad 60 biegów o różnych dystansach. Kocha biegać w górach, tam czuje się najlepiej. Dwukrotny finalista Plebiscytu na Najpopularniejszego Sportowca Sądecczyzny 2013 i 2014. Należy do stowarzyszenia Visegrad Maraton Rytro i Klubu RMD Montrail Team. Jego marzeniem i celem jest przebiec Ultra Trail du Mont Blanc - Ultramaraton w Alpach o długości 167 km.